Go Back   Forum Afaceri > Afaceri > Managementul afacerii

Managementul afacerii Arta de a conduce

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 02-09-2010, 09:37 AM
Cosmina Cosmina is offline
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 6
Default Fidelizaţi-vă clienţii printr-un serviciu excepţional!

Atrageţi printr-o personalitate pozitivă şi plăcută!

Din pacate prea puţine firme româneşti acordă o importanţă deosebită calităţii servirii şi măsurării factorilor care stau la baza satisfacţiei consumatorului şi asta se vede, mai ales după o experientă de 3 ani în afara ţării (Los Angeles - USA). Cu atât mai mult acum, în condiţii de criză, nu vei putea să cîştigi într-o luptă bazată doar pe cel mai bun preţ, de aceea trebuie să te axezi pe fidelizarea clienţilor printr-un serviciu excepţional.

1. Mai întâi vindeţi-vă pe dvs. şi compania pe care o reprezentaţi!
...şi apoi produsele şi serviciile oferite!
...
3. Prezentaţi-vă clientului şi lasăţi-vă numele pe cartea de vizită!
Toţi ne dorim să interacţionăm cu oameni amabili, călduroşi şi profesionişti, nu doar cu o firmă “rece” sau cu un brand. Se ştie că ne aflăm în postura de a cumpăra cu plăcere şi mult mai des de la oamenii pe care îi simpatizăm. Dacă clientul îşi va aminti de dvs. cu plăcere, cu siguranţă nu va uita nici firma pe care o reprezentaţi.
...
7. Spuneţi “vă rog” şi “mulţumesc”!
Deşi risc să vă fac să consideraţi că vă spun lucruri pe care le ştiaţi din grădiniţă, fiţi politicoşi! Pare ceva de modă veche şi unii clienţi nu vor fi la fel de politicoşi cu dvs., dar slujba nu este a lor, iar în plus, e cel mai uşor de realizat mijloc de fidelizare.
...
9. Fiţi o gazdă perfectă!
Oferiţi-i clientului tot ce vă stă în putinţă ca să se simtă bine! Nu uitaţi şi de cei care îl însoţesc... şi ei vor avea un cuvânt de spus în alegerea făcută şi nu doriţi ca aceştia pur şi simplu să nu mai aibă răbdare sau să se simtă complet ignoraţi!
...
11. Stimulaţi clientul să povestească!
Puteţi să îi adresaţi clientului întrebări subtile şi să îl faceţi să povestească. Oamenilor le place să vorbească despre propria persoană, despre ceea ce îi interesează, despre întâmplările plăcute. Iar cu siguranţă nu va uita o companie plăcută, alături de produsele pe care le oferiţi!
...
13. Comportaţi-vă ca un expert!
Nu oferiţi doar produse... Oferiţi soluţii, făuriţi vise, găsiţi combinaţia perfectă! Chiar dacă clientul nu va şti întotdeauna ce îşi doreşte, se va baza pe experienţa dvs. Oferiţi-i sugestii concrete, spuneţi-i ce e la modă sau ce l-ar avantaja, explicaţi un mic detaliu tehnic despre modelul sau materialul folosit... Şi veţi vedea cum credibilitatea dvs. va creşte în ochii lui!
...
15. Cunoaşteţi-vă clienţii!
Un serviciu excepţional înseamnă în primul rând să intuiţi dorinţele clientului şi să îi oferiţi acele produse care îl caracterizează şi pe care şi le doreşte. Fiţi atent la micile detalii şi la informaţiile oferite şi transformaţi-le într-un atu în procesul de vânzare! Clientul va dori acel ceva creat special pe gustul său. Puteţi chiar să notaţi unele aspecte, pentru vizitele următoare.
...
17. Mediul reprezintă experienţa. Faceţi mediul dvs. excepţional!
Spaţiul dvs., un element cheie al ambalajului, face mai mult decât să arate cât de deosebit sunteţi. Le reaminteşte clienţilor cât de speciali sunt ei.
...
19. Consolidaţi decizia clientului de a face afaceri cu dvs.!
Clientul poate ajunge destul de repede să regrete o cumpărătură făcută, mai ales dacă este costisitoare. În momentul vânzării sau livrării produsului, asiguraţi-l că a luat o decizie excelentă! Luaţi legătura cu clienţii după tranzacţie pentru a vă asigura că sunt mulţumiţi şi că au obţinut valoarea dorită din cumpărăturile făcute!
...
21. Bazaţi-vă pe cea mai bună reclamă – Recomandările!
O personalitate plăcută va aduce şi mai multe aprecieri şi recomandări.
...

- primul BLOG din România dedicat Monitorizării şi Îmbunătăţirii serviciului oferit clienţilor

Customer Service Excellence Club: www.fidelizareclienti.blogspot.com

Vizitaţi-ne şi veţi putea găsi articole bilunare din următoarele domenii: Tehnici de fidelizarea clienţilor, Creşterea eficienţei forţei de vânzări, Îmbunătăţirea serviciului oferit clienţilor, Tratarea corectă a reclamaţiilor şi gestionarea clienţilor dificili, Idei eficiente pentru motivarea angajaţilor, Mystery Shopping - Monitorizarea serviciului oferit clienţilor, Dezvoltare personală şi automotivare etc.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-11-2010, 05:45 PM
ralucamateas ralucamateas is offline
Junior Member
 
Join Date: Feb 2010
Location: Bucharest
Posts: 3
Default

Bune sfaturile, romanii pierd foarte mult ca atitudine, incepand cu aeroporturi, restaurante, supermarket-uri.
Nu exista serviabilite, respect pentru client, un zambet gratuit, atentie, care le-ar aduce doar de castigat. Asa pierd atat financiar, cat si ca imagine..
Reply With Quote
Reply

Tags
consultanta, customer care, fidelizare clienti, resurse umane, training

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


© Arkad Data. Toate drepturile rezervate. | Web Development By IT Exchange | Design Vectorpixel


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.