Go Back   Forum Afaceri > Afaceri > Marketing

Marketing Strategii de promovare

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 10-09-2009, 07:46 PM
publicitarul2009 publicitarul2009 is offline
Junior Member
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 1
Default Unde se duc bugetele de publicitate pe timp de criza

Piata publicitatii a cunoscut o scadere spectaculoasa de peste 50% ca urmare a crizei financiare, iar specialistii estimeaza ca aceasta tendinta se va manifesta si în 2010. Cu bugetele înjumatatile, companiile cauta noi solutii de promovare.

În contextul actual, companiile se grabesc sa-si micsoreze bugetele, iar primele care au de suferit sunt cele de comunicare. Yonathan Dominitz, fondatorul firmei de training si consultanta Mindscapes din SUA, în cadrul seminarului „Publicitate si oportunitati în timp de criza” declara ca “mentinerea investitiilor în publicitate, în timp de criza, costa compania mai putin decât daca reduce cheltuielile de promovare si apoi reîncepe sa-si construiasca brandul”.

Parerile sunt împartite când e vorba de investitii în comunicare pe timp de criza. Unii manageri se întreaba daca mai are sens sa investesti în marketing si publicitate când puterea de cumparare oricum a scazut, in timp ce altii continua sa o faca pentru a fi în mintea clientului, când acesta îsi va regasi apetitul.

Criza cere publicitatii solutii creative

Criza financiara obliga angajatii din advertising sa fie mai creativi si sa aduca solutii putin costisitoare si cu un nivel ridicat de eficienta. În acest sens, piata materialeleor promotionale de tip „give away” pare a fi unul dintre putinele segmente care nu va înregistra o scadere dramatica, deoarece bugetele media se vor axa în perioada urmatoare pe materiale neconventionale cu impact garantat.

Vizitând site-uri precum www.MagazinPromotionale.ro, se poate observa ca diversitatea obiectelor promotionale a crescut simtitor în ultima perioada, dat fiind faptul ca oamenii din advertising sunt mereu în cautare de solutii creative. Site-ul www.MagazinPromotionale.ro apartine agentiei de publicitate Today Advertising, iar gama de produse cuprinde o multitudine de variante pornind de la cele basic ( costuri intre 0,7 si 15 Euro) recomandate pentru promotii; medium (costuri între 15 si 30 Euro) pentru actiuni tip activari, lansari, promotii punctuale, evenimente cu parteneri si / sau actiuni HR, conferinte presa, etc. si încheind cu obiecte bugetate la peste 30 Euro, business & corporate gifts, pentru marii parteneri corporativi, staff, parteneri externi etc.

Astfel de obiecte promotionale sunt o unealta mult mai eficienta de comunicare în comparatie cu alte canale clasice (reclame în reviste, ziare, TV etc.). Sa ne amintim de exemplul pe care ni l-a oferit chiar Presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, cu ocazia ultimei sale vizite în România. A fost atât de încântat de stiloul cu care semnase un important document bilateral, încât a cerut permisiunea sa-l pastreze. Pe lânga reputatia pe care i-a adus-o Presedintelui, totusi evenimentul respectiv a demonstrat forta de impact a produselor promotionale inteligent plasate.


Cine are de câstigat, cine are de pierdut

Cum piata publicitatii se va redresa abia începând cu anul 2011, companiile sunt fortate sa caute instrumente cât mai eficiente de promovare. Din cauza costurilor foarte ridicate, mediile clasice au început sa fie ocolite . Astfel, piata de publicitate TV a scazut cu 25% anul acesta, iar în presa scrisa declinul s-a adâncit pâna la 60-70%. Pentru multi, criza va fi privita ca o adevarata oportunitate, iar mediul online ar trebui sa profite cu ambele mâini aceasta sansa. Vor exista clienti care vor urmari medii mai ieftine, cu un feedback mai bun, cu un public mai bine targetat. De altfel, targetarea corecta a publicului e o problema spinoasa pe timp de criza. “Companiile nu-si mai permit cheltuirea bugetul de publicitate pe segmente care nu intra în profilul potentialului client. Targetarea corecta a clientului este un punct forte în cadrul materialelor promotionale si, tocmai de aceea, impactul este foarte ridicat comparativ cu alte instrumente de comunicare, lucru pe care noi il resimtim din plin, prin prisma numarului comenzilor primite si ne bucuram de rezultatele obtinute de clientii nostri” ne-a spus d-na Nadia Visan, Director de Marketing Today Advertising – detinatoarea website-ului de profil www.MagazinPromotionale.ro.
In concluzie, nu se mai poate vorbi de bugete cheltuite oricât si oricum pe medii care nu conduc la obtinerea rezultatelor scontate.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2009, 05:46 AM
giurgiu giurgiu is offline
Super Moderator
 
Join Date: Nov 2006
Location: Romania
Posts: 1,309
Send a message via Yahoo to giurgiu
Default

eu de cand bat campii si le spun sa vina cu promovare platita in functie de rezultate.
Pana acum de puturosi ce sunt, ca sa nu zic altcumva , nici nu gandeau a va veni si vremea cand nu vor mai fi aruncati banii pe fereastra nu mai de dragul promovarii.
Desi le oferi un procent din cifra de afaceri , ca si cand i-ai lua parteneri, tot nu accepta. Oare de ce. Sa fie lenea sau incompetenta.
__________________
Deniplant
Imuniplant
Giurgiu
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


© Arkad Data. Toate drepturile rezervate. | Web Development By IT Exchange | Design Vectorpixel


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.