Piata romaneasca de software pentru afaceri îsi va continua evolutia pozitiva cel putin în urmatorii doi ani, ca urmare a reducerii preturilor licentelor, diversificarii ofertei si intensificarii competitiei între vanzatori, a declarat, Calin Mirea, analist IDC, citat de NewsIn.

“În mod sigur vom avea o crestere semnificativa în urmatorii ani în ceea ce priveste achizitia de software de business si unelte de analiza de piata”, a mai declarat Mirea.

Romania tinde sa urmeze modelul unor tari precum Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, însa cu un decalaj de cativa ani, aceasta piata crescand cu aproximativ 50% din 2004 pana în 2006, se arata într-un studiu publicat recent de IDC.

Pana de curand, anumite tipuri de aplicatii, cum ar fi business intelligence, erau rezervate numai managementului companiilor mari si foarte mari. Între timp, ofertele s-au extins pe verticala, coborand pana la nivelul de executant sau proaspat angajat.

Fondurile structurale vor accelera sectorul IT

Investitiile IT din zona IMM-urilor au fost rezervate în ultimii ani, dar competitia europeana si globala, precum si aderarea la Uniunea Europeana le obliga sa se alinieze la practicile din Occident, a spus Calin Mirea.

Citeste si:  Actiunile mai multor firme din România, introduse în indici Dow Jones

“Procesul de absorbtie a fondurilor structurale va accelera cresterea mult asteptata a sectorului IT, întrucat piata IT din Romania prezinta un volum mai scazut si competitia este mai mare. Pe de alta parte exista oportunitati care permit o dinamica mai spectaculoasa a cresterii decat cea înregistrata în restul Europei, în sensul oportunitatii unor proiecte de amploare deosebita”, a declarat presendintele companiei Oracle, Safra Catz.

Pe piata se impun principiile managementului modern si accesul rapid la date actualizate devine esential. “În ultima perioada simtim un interes crescut pentru sistemele de gestionare a resurselor unei companii si solutii de automatizare a fortei de vanzari”, a declarat directorul general adjunct al CG&GC, Florin Iancu.

TotalSoft a înregistrat anul trecut 70 de noi contracte

Pentru TotalSoft cererea de solutii software s-a concretizat în anul 2007 în 70 de noi contracte pentru sistemul Charisma Enterprise, crescand numarul clientilor la peste 300 de companii. Astfel, TotalSoft a depasit tinta de vanzari impusa de Casa de Software Primavera INC din SUA si a obtinut pe plan local o cota de piata de peste 90%. “În general, solutiile de tip ERP sunt cele mai cautate, piata fiind într-o continua crestere în aceasta zona”, au conchis reprezentantii TotalSoft.
Piata de business de software din Romania include aproximativ toate tipurile de software de business folosite în acest moment, de la aplicatii de management de personal pana la softuri care gestioneaza operatiunile financiare si core-business ale companiei.

Citeste si:  Piata bijuteriilor din Romania - productie de 500 kg pe luna

Nu toate companiile constientizeaza importanta softului pentru business

Conform companiei Oracle Romania, nu toate companiile care activeaza pe piata romaneasca privesc softul de afaceri ca pe un instrument esential de lucru pentru controlul si gestionarea afacerilor. Pe de alta parte, unele companii romanesti nu realizeaza, înca faptul ca implementarea unui astfel de sistem informatic înseamna si o schimbare majora a modului de lucru de zi cu zi. “Softul de business ofera orice informatii necesare despre o afacere în timp real, lucru care aduce valoare adaugata si face diferenta fata de competitie, însa pentru ca acesta sa fie exploatat la adevarata sa valoare, este nevoie de pregatire, inclusiv de o schimbare de mentalitate la nivelul personalului, care trebuie sa constientizeze rolul complex al unui astfel de sistem”, a declarat pentru Curierul National Alexandr Pastor, Applications Sales Director Oracle Romania. În Romania, Oracle detine o cota de piata de aprox. 18% în segmentul de aplicatii, situandu-se pe locul al treilea. În cazul softului de gestiune al bazelor de date, Oracle Romania detine locul întai, cu peste doua treimi cota de piata.

Citeste si:  "Parfum de femeie" intr-o treime dintre afacerile autohtone

Autor: Laurentiu Matache