Chiar si afacerile locale pot beneficia de pe urma PR nationale.

Q: Lucrez cu o agentie de PR (relatii publice) si ei mi-au oferit ocazia sa apar intr-o publicatie la nivel national. Cu toate acestea, piata mea este una locala. Cum imi poate folosi aceasta publicitate nationala?

A: In primul rand, este bine cunoscut faptul ca orice tip de PR este bun, mai putin atunci cand are legatura cu vreo crima sau cu decese. Orice PR la nivel national iti poate fi de folos pe piata locala.

Chiar daca desfasori afaceri doar pe piata locala, iar expunerea pe plan national nu iti imbunatateste vanzarile in mod direct decat in cazul cand cineva de pe piata locala da peste articolul din publicatia nationala, exista o serie de avantaje. De exemplu:

1. O copie a publicatiei nationale care contine PR -ul tau poate fi distribuita clientilor sau potentialilor clienti. Aceasta este o alta cale de a impresiona clientii; de obicei acestia sunt incantati sa primeasca informatii despre realizari deosebite si sa fie la curent cu ce se mai intampla in firma.

Citeste si:  Cum iti asiguri afacerea

2. Daca publicatia nationala este una cunoscuta, poti nota “aparut in” pe materialul publicitar, la semnarea e-mailului, etc. “Aparut in Time Magazine” sau chiar The Wall Street Journal iti poate mari substantial credibilitatea si te poate ajuta sa iesi in evidenta in raport cu concurenta.

3. Unul din obiectivele PR este sa fii luat drept expert. Ce poate fi mai util in acest sens decat sa apari intr-o publicatie nationala cunoscuta? Pe cine crezi ca ar alege potentialii clienti? Pe unul din cei 10 oameni de afaceri din domeniul tau care au o credibilitate si un prestigiu mediu sau pe un expert care a fost citat sau a aparut intr-o publicatie nationala?

4. PR-ul national iti imbunatateste considerabil sansele sa apari si in alte publicatii.

5. PR-ul national poate duce la interviuri difuzate pe canalele nationale de televiziune, radio si asa mai departe. Pot urma apoi mai multe PR-uri despre interviurile publicate la scara nationala – este un proces care se autoalimenteaza. Daca acest lucru nu se intampla ca urmare a publicatiei originale, iti poti face reclama prin presa articolului publicat. De exemplu: “XYZ Co., un furnizor local, a aparut de curand in publicatia de afaceri nationala Fortune. Domnul Smith este disponibil pentru interviuri, aparitii TV si vizite. “

Citeste si:  Cum sa comand ochelari online

6. PR-ul national poate oferi un aer de celebritate unei companii locale. Acest lucru te poate distinge in raport cu concurenta. Rareori se-ntampla sa fie doua celebritati pe aceeasi piata in acelasi domeniu. Este loc pentru o singura astfel de persoana si aceea poti fi chiar tu.

7. Interviurile cu audienta nationala pot fi inregistrate si distribuite clientilor. Acestea pot fi vandute sau oferite ca stimulent pentru a-i face pe clienti sa te contacteze sau sa te roage sa le trimiti informatii suplimentare. Aceste parghii pot fi folosite mai tarziu pentru incheierea eventualelor vanzari.

Acestea sunt doar o parte din modalitatile in care publicitatea nationala poate fi de folos unei afaceri locale bazate pe o piata locala. In unele cazuri, ea poate impulsiona afacerea locala spre a se extinde la nivel national sau macar la nivel regional.

Tine minte de asemenea, ca aceasta este doar o parte din planul de marketing. Ar trebui sa folosesti multe strategii combinate pentru a avea rezultate bune si a-ti spori prestigiul.

Citeste si:  Promovarea unei afaceri mici